El fin del mundo! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu El fin del mundo! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu

El fin del mundo!

Door: bramenmieke

Blijf op de hoogte en volg Bram & Mieke

15 Mei 2009 | Argentinië, El Calafate

Hola chicos!

Zoals de meesten van jullie al vermoeden zijn we in Zuid Amerika aanbeland. Vanuit Sydney was het een vliegreis van 13 uur. Maar we hebben nog nooit zo`n luxe vlucht gehad! en van het begrip `vliegtuigmaaltijd` hebben ze hier niet gehoord. Het eten was goed, de stoelen nog beter en we hadden een persoonlijk inklapschermpje met spelletjes en films! Hartstikke leuk.
We begonnen ons tweede deel van de reis in Buenos Aires. Een lekker levendige stad om in te beginnen. Ten eerste het verkeer. In de Lonely Planet (onze reisbijbel) stond dat niet een overval of wat dan ook gevaar nummer 1 is, maar het verkeer. En toen we hier rondliepen snapten we waarom. Een zebrapad is hier niet meer dan een wegdecoratie en voetgangersstoplichten hebben ze niet. Ze kennen hier ook de breedste straat ter wereld, een 18-baans straat dwars door de stad! Ik kan je vertellen, dat is rennen bij een groen licht! We hebben ons in Buenos Aires prima vermaakt. Eerst met bijkomen van onze reis, want we vlogen namelijk om 29 april, 10.00 uur uit Sydney en kwamen aan op 29 april om 10.00 uur. Daar was mijn lichaam het niet mee eens en de eerste dag moesten we bijkomen van de reis. Vervolgens zijn we de stad in gegaan, op zoek naar de mooie gebouwen, en die hebben ze hier. Veel gebouwen komen uit het koloniale tijdperk en zijn goed bewaard gebleven. Halverwege onze tocht kwamen we demonstrerende Argentijnen tegen. We besloten ze te volgen en kwamen op een groot plein met een podium, waar inderdaad iets plaatsvond wat het midden hield tussen een festival en een demonstratie. Ging er vrij gemoedelijk aan toe en later hoorden we dat demonstreren op dit plein na voetbal volkssport numero 1 is. De volgende dag gingen we naar La Boca, een volkswijk, waar het stadion staat van de Boca Juniors (bekendste voetbalclub hier). Hier hebben we een bezoek gebracht aan het museum in het stadion. Maar omdat ons het leuk leek om een wedstrijd bij te wonen, probeerden we kaartjes te bemachtigen. Dus wij net als de andere Argentijnen in de rij voor de kassa die nog dicht was, toen we na 2 uur hoorden dat de kassa niet open ging. Mmm.. Ze verkochten wel kaartjes op straat, maar omdat we verhalen hadden gehoord over nepkaartjes wilden we die eerst niet kopen. Uiteindelijk toch gedaan, met behulp van 2 Brazilianen, en `s avonds in het stadion ontdekten we dat ze echt echt waren.. Pfff, alleen zaten we in het bezoekersvak haha, tussen een stel fanatiekelingen!! Het was een spannende wedstrijd, waarbij uiteindelijk onze club won, Banfield, ja dat was de naam. En we in het stadion heel hard juichten natuurlijk....
Daarnaast hebben we ook de Mate ontdekt, het favoriete drankje van de Argentijnen. Dit is in tegenstelling tot wat de meesten van jullie nu denken, geen alcoholische versnapering, maar een soort thee. Dankzij Mathias, kunnen we nu zelf Mate maken van kruiden en slurpen, want zo hoort het.
En Buenos Aires verder: uitgaan natuurlijk en de Tango! Ze hebben hier echt een dag- en nachtleven, dus daar hebben we van genoten.
Na 6 dagen, ging onze reis verder naar Ushuaia, de zuidelijkste stad op aarde! Het einde van de wereld oftewel El fin del Mundo! En dat was wel even een verschil met Buenos Aires! We kwamen aan terwijl de Argentijnen hun mutsen op zetten en dat was een goed idee, het was hier namelijk -3 graden en het sneeuwde! Haha ja daar kunnen jullie je vast geen voorstelling meer van maken. Het sneewde de hele nacht en daarom hebben we maar een paar handschoenen en mutsen gekocht! Gelukkig is het vanaf toen weer lekker zonnig en ondanks de kou voelt het toch soms heel warm aan. De streek waar we nu zitten heet Patagonie en staat bekend om zijn mooie natuur. En dat is het zeker! We waren in Nieuw Zeeland al wat gewend, maar hier is het echt nog spectaculairder. Een gletsjer (Perito Moreno) die 55 meter hoog is kraakt en afbrokkelt, echt indrukwekkend! En natuurlijk hebben we hier gewandeld in de bergen. Heel mooi, met de herfstkleuren en de sneeuw. Maar kijk zelf maar de foto`s, want die hebben we weer geupload. En ja jullie zullen wel denken, komt er een eind aan, maar zo vinden we het wel genoeg voor nu. We gaan ons zo verheugen op de busreis van El Calafate naar Bariloche, een reis die zo`n 28 uur duurt.

De foto`s staan weer op:
www.picasaweb.google.com/bramenmieke

Groetjes Bram en Mieke

• 15 Mei 2009 - 14:52

Rosanne:

Lieve reislustigers!!!

wat een verhalen en belevenissen! ik krijg er verschrikkelijke reishonger van.En dan die foto´s echt cool.
    Wanneer houdt het op hihi... Jullie genieten ervan he, blijf dat vooral doen!

heel veel liefs en reisavonturen gewenst

Rosanne (ook namens Ferdy denk ik)

P.S. hoe maak je die lekkere kruidendrank?

• 15 Mei 2009 - 17:12

Janneke:

Heey broer en zus! Wat een mooie verhalen, maar een 18 baans weg lijkt mij voor in Nederland toch niet zo'n puik plan!
    Verder mis ik de prijsvraag, ik ben altijd fanatiek puzzelaar!
    Liefs je (schoon) Zusje

• 15 Mei 2009 - 19:51

Rob En Marry:

lieve kinders, wat een schitterende foto's!dat wordt moeilijk kiezen om wat uit telaten vergroten,weer een goede reis, tot mails

• 15 Mei 2009 - 20:22

Nicht(je) Marieke:

Ha, Zuid-Amerika, vertrouwd terrein! Hoe staat het met jullie Spaans? Echt super om de verhalen te lezen en foto's te zien.
    Buena suerte y hasta la proxima historia!

• 16 Mei 2009 - 19:18

Marjolein:

Hai Mieke en Bram,

Tjonge wat vliegt de tijd toch snel voorbij! Het is nu al mei!! Wat een leuke en mooie verhalen houden jullie bij tijdens de reis. Gaaf hoor om zoiets eens een keer te mogen doen!!
    Ik wens jullie nog een hele mooie en veilige reis toe!!
    Tot snel weer.
    Groetjes Marjolein v.d. Heiden

• 16 Mei 2009 - 21:22

Hanja:

The sky is the limit! Prachtige foto's,-wat moeten jullie na deze reis nu nog doen of zien?! Ik blijf jullie volgen, helaas vanachter de computer!

• 17 Mei 2009 - 09:22

Linda:

He Bram en Mieke, super om te lezen wat jullie de afgelopen tijd beleefd hebben!!! Geniet ervan, x Linda

• 17 Mei 2009 - 12:33

Ronald En Alina:

Dag mensen,

Wat een leuke verhalen! En wat weer een super gweldige toffe foto's om naar te kijken!!!! Echt een genot om te zien!!! Wij verwachten natuurlijk nog veel meer moois van jullie te zien!

Groetjes, Ronald en Alina

• 18 Mei 2009 - 18:36

Frederike:

Lieve Mieke en Bram, wat weer een belevenissen. Geweldig! Buenos Aires klinkt wel bruisend zeg. Hebben jullie trouwens nog de tango gedaan?
    En wat klinkt El fin del Mundo fantastisch en bijzonder...
    Ik ga zo de foto's bekijken want ik ben zeer benieuwd.
    Hopelijk hebben jullie een goede busreis gehad. Lijkt me wel een aardige tippel.
    Veel plezier!
    Groetjes Frederike

• 21 Mei 2009 - 12:13

Oma:

Lieve Bram en Mieke.
    Tjonge, jonge wat een belevenissen. Ik ben niet jaloers hoor. Het is haast te mooi om waar te zijn.

Veel liefs, alle goeds,

oma

• 23 Mei 2009 - 18:53

Bert:

Moi!

Da's even wat anders dan het land van Bartje! Hoewel, hebben ze daar wel hunnebedden? Als we jullie foto's zien van zuid Argentinië dan beginnen we er aan te twijfelen of Nieuw Zeeland wel het mooiste land ter wereld is. Misschien moeten we dat toch maar eens controleren.. Mooie tocht hebben jullie daar gemaakt! Geweldig zo met een tentje door de wildernis. Bram, kun je je foto's nog steeds kwijt op die SD kaartjes of heb je al een Giga USB geheugen erbij.
    Hier alles OK, lekker warm, nog 3 kuikens over.

Groet'n oet Emm'n

Bert

• 25 Mei 2009 - 08:18

Annelies Brink:

Zo, klinkt mooi! Ga nu gelijk even de foto's kijken!! Geniet van Zuid Amerika!
    Groetjes,
    Annelies

• 02 Juni 2009 - 19:49

Bronwyn:

dag globetrotters
    zonet even de hele zaak doorgelezen, ik zou niet kunnen verzinnen wat er nog aan jullie reis ontbreekt, dus keer maar weer terug naar huis hahaha. lijkt me geen puik plan. Wanneer komt het volgende verhaal?! :D

• 06 Juni 2009 - 15:29

Ompa:

Hallo B&W,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Barm. Mieke ook onze hartelijke gelukwensen. onze reactie is wat laat, we zijn met vakantie naar Andorra geweest. En nu gaan we de foto's bekijken. Verder een goede reis gewenst, veel plezier en tot de volgende keer.
    Veel lieefs en een fijne dag gewenst, Opa&oma.

• 06 Juni 2009 - 19:00

Ineke En Bert:

van harte gefeliciteerd Bram! 26 jaar...je bent al meer dan 2% van je leven aan het reizen en vakantiehouden! ga zo door!
    liefs van ons, fijne dag samen! Mam & Pap