G'day mates! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu G'day mates! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu

Door: bramenmieke

Blijf op de hoogte en volg Bram & Mieke

28 April 2009 | Australië, Cairns

G'day mates!

Onze wens is uitgekomen; sinds de laatste keer dat het goot hebben we gewenst dat al het regen voor de komende maand zal vallen en dat is uitgekomen! We zitten nu in het tropische Cairns, met een middagtemperatuur van 35 graden! Heerlijk! En met ons gaat ook alles goed, dus dat was het tot dusver.. Nee geintje nog een laatste berichtje voor we van onze laatste zonnige uren in Cairns gaan genieten!

Na Brisbane hebben we een week gedwongen in Noosa vakantie gevierd. Niet dat dat een straf was hoor, integendeel. We hadden namelijk voor de laatste 2 weken gepland om naar Frasereiland (een heel groot zandeiland) en de Whitsundays te gaan. In Noosa hebben we dus lekker gekayakt, gewandeld, op het strand gelegen, een nieuwe bikini gekocht (oude was versleten..)ijsjes gegeten en op het strand gelegen.. of had ik dat al gezegd? Oja, we hebben daar onze eerste koala gezien! Wel bijzonder, want die zie je in het wild niet snel. Hij zat lekker boven in een boom te luieren, want dat doen ze het grootste gedeelte van de dag. Vervolgens hebben we onze reis voortgezet naar Rainbow beach, een klein plaatsje waarvandaan onze tour op Frasereiland zal beginnen. Hier alles goed!
Vanuit het hostel werden we in een groep van 11 backpackers ingedeeld (Duitsers, Fransen, een Ier en wij)en daarmee deden we een jeepsafari over het eiland. Eerst met z'n allen inkopen doen voor 3 dagen en de volgende dag om 8 uur op pad. Eerst kregen we instructie over het rijden etc., want we moesten over het zand rijden en dan heb je natuurlijk te maken met eb en vloed. De eerste dag reden met 2 andere jeeps we vanaf de ferry naar een heel mooi meer in het binnenland. Eerst over het zand, glijdt lekker en daarna het binnenland over het hobbelpad. Erg grappig af en toe door een beek heen met de jeep. De nacht sliepen we in tentjes bij elkaar, erg gezellig. De tweede dag reden we weer naar de kust. Alleen halverwege lazen we de krant bij een winkeltje. Een andere auto met backpackers was gecrasht, waarbij 2 zijn verongelukt en de rest ligt nog in het ziekenhuis... We hoorden later dat het grootste gedeelte van de groep dronken was en ze toen iemand die niet bevoegd was, hadden laten rijden. Ze reden te hard en door een golf zijn ze omgeslagen. Best wel schrikken als je dat zo leest en je hebt nog 2 dagen daar! Voor ons reden om voorzichtig aan te doen. De laatste dag bleek alleen een tocht van 7 uur en reden we het eind van de dag half in het water, omdat het ondertussen redelijk hoog water was. Moesten halverwege over allemaal rotsen heen met kuilen met de jeep, gelukkig heeft bram hem er goed overheen gereden. Zo een heel avontuur! Pff waren wel blij dat we weer op het vaste eiland waren! Wel een hele leuke groep en erg gezellig met elkaar! Onze volgende trip ging naar de Whitsundays, in het beroemde Great Barrier Reef.

Vorige week zijn we twee dagen wezen zeilen rondom de whitsunday islands met 22 man (en drie knappe schippers <-- moest van mieke) op een vroegere wedstrijd zeilboot. Heel erg mooi! De eerste dag twee keer op hele mooie plekken gesnorkeld: heel mooi koraal en ontelbaar veel kleurige vissen en hele grote zeeschildpadden! Ondertussen ook lekker liggen zonnen op het dek en genoten van de maaltijden die voor ons werden gemaakt. 's Avonds in onze schippershut geklommen waar we een nogal schommelige nacht hebben gehad... De volgende dag zijn we naar 'whitehaven beach' gevaren/gelopen. Dit schijnt een van de mooiste stranden ter wereld te zijn! Echt fantastisch! Witte stranden helder blauw water en... haaien! Maar die deden niks (zeiden ze...). In de middag zijn we weer teruggevaren naar de haven.

Met behulp van een lange busreis (11 uur) zijn we nu in Cairs aangekomen. Het is echt tropisch hier: beetjue benauwd en hoge temperaturen. Gisteren opnieuw met een boot de zee opgeweest in een poging een intro scuba dive te maken. Dit ging alleen niet zo goed omdat we allebei vrijwel meteen last van onze oren kregen onderwater. Nog wel veel gesnorkeld en onderwater foto's gemaakt.

Zo dat was het dan even voor nu, zo tijd om naar het strand te gaan en morgen richting zuid amerika: Buenos Aires here we come!

Groetjes en no worries (zoals de aussies zeggen) Mieke en Bram

• 28 April 2009 - 09:25

(tante) Anneke:

hoi mieke en bram,
    ik heb nog niet eerder gereageerd, maar zie dat ik nu de eerste ben! wat is het leuk jullie avonturen te lezen! sommige zijn wel heftig hoor, vooral met die jeep.onvergetelijk allemaal.ga samen door met genieten en natuurlijk mooie verhalen sturen!
    liefs van anneke en gerrit.

• 28 April 2009 - 17:46

Ompa:

Zo! Julie durven hoor! Wat jammer voor de verongelijkte jeep. Wat drank niet kan veroorzaken. Wij doen het kalmpjes aan. Af en toe een familiefeestje. O.a van Wilma ze is 50 jaar geworden. We wensen jullie verder een goede reis en wees voorzichtig. Groetjes van ons , oma en opa.

• 29 April 2009 - 14:31

Annie:

Moie wereldreizigers, weer veel beleeft lees ik. Spannend allemaal.Ik geniet weer volop van de Nederlandse natuur. Alles loopt weer mooi uit. Vanmorgen met Roel ooievaars wezen kijken in de Wijk. Erg mooi, maar natuurlijk niet zo warm. A.s. vrijdag komen de Roetkes bijelkaar. Was alweer even een tijdje terug dat we elkaar zagen. Genoeg te kletsen dus. Veel vliegplezier naar Zuid Amerika en pas op voor de Mexicaanse varkenspest!

Groetjes Annie

• 03 Mei 2009 - 20:05

Bert:

Hi Bram&Mieke!
    We hadden elkaar al gesproken over jullie ervaringen in Cairns, dus daar hoef ik niet meer op te reageren. Ik meld hier alleen even voor de zekerheid dat we een emailtje gestuurd hebben naar Bram (@home). Reactie hierop zou fijn zijn ivm plannen in augustus...

Verder natuurlijk weer veel bloedstollende avonturen gewenst in Buenos Aires en Argentinië!

Groetjes,

Bert

• 10 Mei 2009 - 19:18

Opa En Oma Korenhof:

leuk om steeds je email te ontvangen hter is alles prima. vandaag kleine reunie ( moederdag).doe voorzichtig in zuid amerika, met aldie vlugge jopies daar. hand op je zak.

groetjes van Oma , opa rob en mar en dik en trudie.

• 14 Mei 2009 - 07:44

Rob V Straten, Ascom:

Hoi Bram en Mieke,

leuk te lezen dat jullie ze zo vermaken en zoveel meemaken. Geweldig dat jullie dit doen.
    Bij Ascom gaat alles z'n gangetje en hebben we inmiddels de eerste release geleverd en beginnen we nu aan een systeem met spraak. Wilde ik je toch even laten weten.
    Geniet verder van de avonturen die nog komen gaan. Wellicht dat we elkaar nog spreken. Ik houd jullie berichten in de gaten. Leuk om te lezen. Groeten,

Rob