Naar de haaien! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu Naar de haaien! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu

Naar de haaien!

Door: bramenmieke

Blijf op de hoogte en volg Bram & Mieke

11 April 2009 | Australië, Brisbane

Zo hier weer een berichtje vanuit Down Under. We wisten zelf even niet meer hoe we moesten inloggen om een berichtje te plaatsen.. (jaja) maar het is gelukt!

De eerste dagen van ons avontuur in Australie hebben we in Sydney doorgebracht. Echt een prachtige stad! Het weer was lekker, dus konden we lekker door de stad slenteren. Dat hebben dus ook een paar dagen gedaan. We zijn met Lilian ( Titia, miekes collega, haar nichtje) de Harbour Bridge geweest. Dat is de brug waar met oud en nieuw altijd vanaf wordt geschoten. Van hieruit heb je heel mooi uitzicht over de stad en natuurlijk over het bekende operahouse. Aangezien we die niet alleen van de buitenkant wilde zien, zijn we 's avonds naar een theatervoorstelling geweest. Echt grappig om te zien. En ook de mensen daar, sommige echt heel chique en dan zitten wij daar in ons outfit dat is toegerust om te reizen..
Ons hostel in Sydney ( de eerste) was trouwens gelijk de waardelooste tot nu toe, het had meer weg van een studentenhuis, inclusief een hoop lawaai, een studentenkeuken, en natuurlijk de studenten zelf.. Ach slechter kon het ook niet, hebben we nu na die andere ontdekt.
Hierna gingen we naar de Blue Mountains, die trouwens helemaal niet blauw zijn en het zijn ook geen bergen.. we hebben hem bij deze omgedoopt tot het groene dal. Wel mooi wandelen trouwens, alleen moet je aan het eind 1000 treden omhoog om het dal uit te komen.
Van de Blue Mountains gingen we naar New Castle, ja dat heb je hier ook. En het weer was er net als op een gemiddelde herfstachtige dag in Engeland. een heleboel regen! Ach daar trokken we ons niks van aan want de eerste dag hebben we een wijntoer gedaan! Haha zoveel wijn heb ik nog nooit op een dag op! tenminste 40 geprobeerd. Moet ik er nog meer over vertellen? Was erg geslaagd en we weten nu alles van wijn! En dan was er een internationalebingo in het hostel, tja volkssport nr. 1 hier. Met gratis eten, dus gingen wij Hollanders ook heen. Er waren 2 hoofdprijzen voor de volle kaart en raad eens wie de winnaars waren, ja wij! En raad eens wat de prijs was! Een uitstapje naar de haaien!! Dus wij de volgende dag naar de haaien en roggen, die we ook mochten voeren. Aaah best eng, ook al zat het eten aan een stokje en de haaien in het basin. Je mocht ze ook aaien, het waren vooral vriendelijke zei die man, maar daar hebben we maar geen poging tot gedaan, vandaar dat ik nu nog met 10 vingers kan typen.
Na een aantal dagen in de bushbungalow, naar Port Macquarie geweest. We hadden ons aangemeld op couchsurfing.com hier kun je je aanmelden met een slaapplaats of op kijken of je ergens onderweg een slaapplaats kunt vinden (nou kijk er maar op, maakt het makkelijker). Via couchsurfing zijn we bij een Ozzie beland. Hij (Chris) woonde hier al een tijd en we hebben 2 nachten bij hem gelogeerd en heerlijk gegeten. Was echt top!
Ondertussen zijn we via de stranden, een fietstochtje en wandelingen door de palmbomen in Brisbane aanbeland.
Mooie stad, met een parkstrand.
Oja en dan nog tot slot even over het weer. Ze missen echt een Erwin Kroll. Het weerbericht kan iedereen voorspellen en doet dat naar wat hem uitkomt.. Showers kan betekenen dat het de hele dag regent, maar ook dat het de hele dag stralend blauw is. En dan heb je ook nog ' rainy' voor de afwisseling, wat al even onvoorspelbaar is.Ach tja het blijft Australie!

Hierbij weer de groeten van Bram en Mieke

Prijsvraag winnaar van deze keer: Evelyn de Groot! Mmm de pitabroodjes gaan we zeker maken en de choco banaan ook! Past goed bij onze relaxte reisetenstijl.
De paaseieren met bruinbonen hebben het helaas niet gered, toch bedankt voor de originele inzending.

Prijsvraag van deze keer:
Wie maakt de mooiste foto van Nederland (en jezelf) op dit moment?
we zijn even een beetje kwijt hoe het eruit ziet...

• 11 April 2009 - 15:26

Ompa:

Dat was weer een interessant verhaal. Wij genieten met jullie mee. Wat het weer hier betreft het is lente, mooi weer en het jonge groen komt overal te voorschijn.
    Maandag 2de Paasdag gaan we naar Groningen Bronwyn begroeten. Zij is gisteren terug gekomen uit Gambia.
    Brams ouders komen ook.
    Veel liefs van ons en een goede reis verder.

• 12 April 2009 - 14:47

Henriët:

Hey Mieke en Bram,

leuk om jullie verhalen te lezen! Hebben ze geen buienradar.aussi op het net daar? Scheelt je misschien een hoop haha!
    Hier is het nu lekker weer, heerlijk!
    Geniet van Australië!
    Groetjes Henriët

• 12 April 2009 - 18:24

Rob Korenhof:

Beste Bram en Mieke

Leuk om jullie ervaringen zo te kunnen lezen. Wat is de wereld dan toch klein.Mamma en ik hebben vandaag een zgn. knapzakroute gelopen.Van Ruinen naar Ansen en weer terug.Het is hier nu heerlijk weer Ze voorspellen zelfs woensdag dat het 24a 25graden wordtOok probeer ik iedere avond mijn nieuwe fiets uit. ome Gerrit en ik gaan 5 juni naar Berend en Leny We starten in Munchen. ook ome Gerrit heeft een nieuwe fiets een echte KOGA. Hij zaldus wel voorop rijden.Veel plezier DOWN UNdDER en de hartelije groeten van iedereen uit Emmen.
    Rob en Marry

• 12 April 2009 - 20:39

Annelies Brink:

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal zien en doen....ennuh bedankt voor de post! Erg leuk dat jullie aan m'n verjaardag gedacht hebben daar, muismat zit al in mijn tas voor school! Geniet ervan!!

• 13 April 2009 - 16:47

Annelies:

Hey bunnies! Happy Easter! Nou als je mooi weer wil hebben, dan moet je toch maar trug naar NL. al 4 dagen lang rond de 20 graden hier..heerlijk! Zijn lekker aan het cruisen geweest in onze nieuwe auto, hebben een cabrio gekocht vorige week :) hahah super relaxed! Leuk om te lezen wat jullie de afgelopen weken weer hebben uitgespookt.. me jalous :) Wat is het plan voor de komende weken? Have fun nog! Heel veel liefs van Annelies en Bart natuurlijk ;)

• 14 April 2009 - 13:05

Hanja:

Waar moet het heen met deze wereld, waarin we haaien en krokodillen (Bronwyn!) aaien... De hele flora en fauna raakt van slag door al die globetrottende toeristen. (En toch ben ik jaloers ....!)

• 14 April 2009 - 13:36

Janneke:

Hey Mieke en Bram!

Waarom hebben jullie die haaien nou afgeslagen, dat is toch super tof!
    Ik kom net terug uit frankrijk (Taize), heb wel helemooie foto's van Janneke en Frankrijk, maar ja dat mag dat weer niet zeker.
    Leuk om jullie verhalen te lezen en ik doe mijn best om een mooie foto te maken voor jullie, want hier is het stralend weer!
    Liefs Janneke

• 16 April 2009 - 13:55

Oma Baarn:

Dank voor dit uitgebreide bericht. Nee, haaien aaien, nooit doen.
    Met mij is het goed. Veel plezier verder op deze onvergeteijke reis.

Als je 85 jr. bent, zoals ik, herinner je je dit feest nog als de dag van gisteren.

Veel lieve groeten,

oma

• 17 April 2009 - 19:43

Bert:

Hi Bram en Mieke!
    Erg fijn te horen dat jullie nu alles van wijn weten. Ik snap er zelf niks van; kan ik nog eens wat vragen. Bijvoorbeeld waarom het zo lekker is. Hoe het er in NL uitziet? Onze pruimeboom is al weer uitgebloeid na 2 dagen volop zomer. Inmiddels is het weer gewoon lente.
    Foto? geen idee hoe ik die moet uploaden. Ons gras zou je zowieso niet herkennen, want er zijn nieuwe zoden gelegd. Ineke en mij herken je ook niet meer want alle kleur is er al weer af..
    Laat je fantasie dus maar de vrije loop; het is prachtig in NL. Maar je zult nog even geduld moeten hebben. Sterkte de komende tijd..

Enjoy and take care!

Bert

• 20 April 2009 - 15:02

Joyce:

Hey Mieke en Bram,

Wat een mooie verhalen weer en echt superleuk om te lezen!!
    Ha, ha lachen van die wijntour. Deze week ga ik met collega's meedoen aan een wijnproeverij. Wordt vast ook lachen.
    Het is in Nederland echt lekker weer, maar desondanks ben ik snotverkouden.

Dus "hatsjoe" groetjes van Joyce en geniet van de reis.

• 24 April 2009 - 21:31

Rob Korenhof:

Beste Mieke en Bram
    Ik ben nu alleen thuis Mamma is aan het pietpad lopen in Limburg (Roermond)Ze hebben er prima weer bij. Tenminste dat is het hier in Drenthe.Morgen is janneke jarig en ze viert het zondag.Ze had een leuke activiteit in gedachte maar helaas kon dat niet doorgaan. De rondvaart boot start pas op 1 mei in amersfoort. Juliie gaan binnenkort alweer naar zuid Amerika Wat gaat dat toch snel Zeker hier als je aan het werk bent en alle dagen voorbijvliegen.marten gaat misschien met Ome Gerrit het huis van ome Egbert in waddinxveen schilderen.Hij moest eerst nog zorgen voor een geschikte ladder.
    Alvast een goede reis naar Zuid Amerika en natuurlijk veel plezier een mooie natuur en cultuur toegewenst Pa

• 27 April 2009 - 12:25

Ineke: