Welcome to Kiwiland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu Welcome to Kiwiland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu

Welcome to Kiwiland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bram & Mieke

10 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hierbij dan ons eerste berichtje. We zijn na een week reizen in Nieuw Zeeland aanbeland. We zullen even kort een terugblik op onze eerste week geven.
Maandag 2 februari zouden we via Londen naar Hong Kong vliegen, alleen er was een probleempje; alle vluchten naar Londen waren gecancelled, omdat het vliegeld in londen was dichtgesneeuwd. Tja, eerst 2 uur in de rij staan en uiteindelijk een ommetje genomen: via Tokio naar Hong Kong.
Daar aangekomen in onze riante kamer (was een hokJE van 2 bij 2 meter, waar precies een bed in paste) eerst lekker uitgeslapen. Vervolgens hebben we 3 dagen Hong Kong verkend. Het is op het eerste gezicht echt een grote Amerikaanse megastad met veel neonreclame. Daarnaast is het ook vooral Chinees, heel veel inimieni Chinezen. In de stad hebben we een aantal tempels bekeken, een grote Budha en zijn we naar een heel hoog uitkijkpunt geweest. Daar had je uitzicht over de hele stad, kortom op de flats, nog grotere flats en wolkenkrabbers (de inimieni chinezen waren niet meer te zien).
We hebben ook Chinees gegeten, met stokjes natuurlijk, al viel dat niet mee voor Mieke. Maar ja ik moest wel, nadat een Amerikaan zei dat ik anders geen wereldvrouw zou worden.
De laatste dag werden we wakker door een hoop watergekletter, nee het was regen, want het was de afgelopen dagen lekker weer geweest, maar onze badkamer die vol kokend water spoot. Ach, zei de Chineze vrouw in ons hostel, dat komt het water kookt en er te weinig mensen gaan douchen...
Vrijdagnacht zijn we na ons Hong Kong avontuur via Brisbane naar Nieuw Zeeland gevlogen.
Dat was gelijk een heel warm welkom, ahum, na 2 lange vluchten, eerst douanecontrole, heel veel vragen over waar we heen gingen, waarom etc. Daarna werden onze schoenen gedesinfecteerd en tot slot denk je dat je alles hebt gehad, werden de tassen nogmaals gecontroleerd. En ja hoor, Mieke haar tas ging piepen... Werd er uitgehaald voor controle en bleek dat ik een potje honing in mijn tas had gedaan in Nederland, wat ik alweer vergeten was... Oeps, die hadden we moeten aangeven. Door een Kenau-vrouw heb ik nu een officiele waarschuwing dat ik geen eten, dieren en planten het land mag binnensmokkelen! Mmm goed begin in Nieuw Zeeland. Gelukkig hebben we het overleefd en hebben we het nu erg naar ons zin in ons campertje. Hierover volgende keer meer!

Aju paraplu en de groeten uit Kaikoura!

• 10 Februari 2009 - 04:43

Annie:

Ja hoor, honing!
    Gelukkig mochten jullie door. Klinkt anders zo lullig als je vast zit voor het smokkelen van een potje honing. HOezo een camper??? foto's graag.

Annie

• 10 Februari 2009 - 06:16

Annelies (roetkes):

Ja hoorrrr, een potje honing, Mieke, Mieke....hahaha....echt wat voor jou! Maar nu dus in Nieuw Zeeland, geweldig zeg! Have fun! En plaatsen jullie ook nog wat fotootjes??
    Liefs, Annelies

• 10 Februari 2009 - 08:25

Analyze:

Zo, heb maar ff een pseudoniem aangenomen anders snappen jullie niet meer welke Anne, Annie of Annelies aan het texten is ;)
    Alles lekker op zn hollands zo te lezen, dat belooft nog wat voor de komende maanden hahahah
    Bram - ff goed in de gaten houden hoor, wil je ooit nog terugkeren naar NL ;)
    Veel plezier, kijk uit naar de volgende update!
    XX Annelies (Jutte)

• 10 Februari 2009 - 08:33

Erika:

Hoi avonturiers! Mooi verhaal!! Jullie reis liep dus ff wat anders haha ;-)Geniet ervan en veel plezier saampies! Tot krabbels, liefs Gerben en Erika

• 10 Februari 2009 - 08:48

Janneke:

Hey Miek en Bram!
    Wat een verhaal, Lekker snugger Miek!
    Als dit 6 maanden zo doorgaat kan ik jullie opkomen zoeken in de bajes in brazilie hehe!
    Nou, geniet van het kiwiland! (En eet even een Kiwi voor mij, hier zijn ze momenteel erg duur!)
    Liefs Janneke

• 10 Februari 2009 - 10:14

Ineke:

Hé Bram en Mieke,

Een goed begin van de reis dus... Wel meteen een avontuur!
    Ik hoop dat het vanaf nu wat soepeler verloopt.
    Veel plezier!!
    groetjes Ineke

• 10 Februari 2009 - 10:14

Ineke:

Hé Bram en Mieke,

Een goed begin van de reis dus... Wel meteen een avontuur!
    Ik hoop dat het vanaf nu wat soepeler verloopt.
    Veel plezier!!
    groetjes Ineke

• 10 Februari 2009 - 12:18

Ompa:

Hallo wereldreizigers, een goed begin is het halve werk. Leuk jullie eerste belevenissen te lezen. De groeten aan pa en ma. We zien met spanning uit naar jullie foto's
    Veel liefs van opa en oma, Deventer.

• 10 Februari 2009 - 16:49

Przemek:

Goed om te horen dat alles toch nog goed is gekomen.

We wachten op de eerste foto's :)

• 10 Februari 2009 - 17:36

Alice:

He luitjes

Zeker een lekker begin,maar dat mag de pret niet drukken !!!
    Doe rustig aan en tot horens en geniet van je potje honing??

groet ALice

• 10 Februari 2009 - 17:44

Rob:

Leuk een bericht van jullie te ontvangen. Hopelijk hebben jullie de komende tijd goed weer daar down under.Geniet ervan en doe het vooral rustig aan.hier sneeuwt het flink en ook regen.

• 10 Februari 2009 - 18:26

Sanne Van Dijk:

Hoi Mieke en Bram!
    Wat leuk jullie verhaal te lezen, het klinkt al als een echt avontuur!
    Veel plezier met jullie campertje!
    kus van jullie nichtje

• 10 Februari 2009 - 21:28

Hilje:

Hoi Mieke,

Vanuit een heel koud en nat nederland wens ik jullie heeeeel veel plezier daar in nieuw zeeland!

groetjes Hilje

ps. DE manier om 'werelds' te leren eten: men neme een zak chips, een hongerige H en stokjes....

• 11 Februari 2009 - 16:25

Carla:

Fijn van jullie te horen. Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Gelijk de eerste week al zoveel avontuur, dat belooft veel goeds. Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal. gr. Carla

• 13 Februari 2009 - 17:59

Linda:

He Mieke en Bram! Leuk om te lezen dat jullie gearriveerd zijn en de trip nu echt is begonnen! Type nu mijn eerste berichtje op mijn nieuwe computer, aangezien die andere GEJAT is!!!! Geniet ervan! x

• 13 Februari 2009 - 21:11

Bert En Ineke:

hebben jullie ook zoveel hemelwater gekregen?? Wij hebben nu 2 dagen volop regen gehad en wat lekkerij bij de schuifdeur; zitten nu in Napier,inmiddels weer zonnig. Veel plezier en we lezen het wel weer!!
    liefs, pap en mam

• 15 Februari 2009 - 11:11

Opa En Oma:

Hallo Bram en Mieke.

Ziet er goed uit in Nieuw-Zeeland.

tot wederhoor

• 08 Juni 2009 - 19:11

Ompa:

Alweer een prachtige beschrijving van jullie belevenissen. Wij kunnen ons haast niet voorstellen dat jullie dit allemaal meemaken . Geweldig!Het lijkt ons soms wel op het randje. Kijk goed uit. Ook de foto's zijn prachtig. Wij genieten mee. Veel liefs en goede reis gewenst van oma en opa.

• 25 Juli 2009 - 15:07

Ompa:

Fein dat jullie weer thuis zijn, al zal het wel even wennen zijn. Jullie laatste verhaal gelezen en de foto's gezien. Van de uitnodiging om langs te komen maken we zeker t.z.t. gebruik want de prachtige foo's behoeven nog wel kommentaar
    Liefs van oma en opa Ooms.