Oost, West, het weer is hier niet best! (derestwel - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu Oost, West, het weer is hier niet best! (derestwel - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu

Oost, West, het weer is hier niet best! (derestwel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bram & Mieke

20 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Hi people!

Ff weer een update van onze avonturen. Na 2 dagen bijgekomen van ons honingavontuur, in het hostel met de toepasselijke naam: Jailhouse (het was ook een oude gevangenis), zijn we met het campertje op pad gegaan. Allereerst naar het noorden, Kaikoura voor de ingewijden. Hier hadden we afgesproken met Ineke en Bert (de ouders van Bram), die ook 2 maanden aan het rondreizen zijn. Ze wisten een leuke plek waar we die avond naast de zeehonden hebben geslapen, aan de zee dus..
De volgende dag gingen we op walvisjacht, nou ja walvisspotten. Met een boot oerendhard de zee op (eerst even een paar anti-zeeziekpilletjes gehad, want de zee was erg ruig)en vervolgens wachten op de walvissen...
We hadden geluk, want binnen 5 minuten was het raak! De eerste walvis lag adem te halen aan de oppervlakte. Dat doen ze ongeveer 10 minuten en duiken dan met een zwiep onder water. Zie foto's.(zie link onderaan).
's avonds namen we afscheid van Bert en Ineke en gingen we verder naar het noorden. mmm lampen laten branden (zal maar niet zeggen wie..) en we ontmoetten door dit ongelukje 2 Hollanders waarvan we op een afgelegen campinkje Shithead hebben geleerd, tot het pikkedonker was. Oja shithead is een grappig kaartspelletje.
Na een paar dagen besloten we te Kayaken en wandelen in het Abel Tasmanpark, (Eebel Tesmen, zoals de Kiwi's onze ontdekkingsreiziger hier noemen). Het weer zag er eerst niet best uit, lekker bewolkt, maar na een paar uur kayaken op zee veranderde dat in een blauwe stralende lucht, Jippie!
Alhoewel Bram daar de volgende dag anders over dacht. We liepen namelijk door een baai waar het eigenlijk low tigh had moeten zijn, maar ach het water stond nog wat te hoog (maar tot mijn middel) en toen verloor ik de zonnebrandcreme. De volgende dag was het weer lekker blauw en na een uurtje op het strand, was Bram zijn buik veranderd in een knalrood geheel! Oeps.. Gelukiig is hij nu aan het bijkomen en dat kan goed ook, het Hollandse weer is hier namelijk aangekomen. Haha heerlijk, ahum. Nou ja alhoewel ik begreep dat het in Nederland nog een stukje kouder is.. Ach dat openluchtmuseum, waar we de tickets al voor hebben gekocht, gaan we morgen proberen te trotseren. Eerst maar even een camping opzoeken, met oven. Ze hebben hier namelijk erg uitgebreide keukens bij de camping, dus eens in de zoveel tijd gaan we op een camping staan waar we even kunnen bijkomen, wassen en douchen etc...
Mocht iemand nog een leuk kaartspel weten, mail het dan maar, kunnen we naast shithead en pesten nog wat anders doen vandaag in de regen.

Zoals een aantal van jullie hebben gevraagd hierbij een aantal foto's, deze zijn te vinden via de volgende link: http://picasaweb.google.com/bramenmieke
Hierbij ook de foto's van ons campertje (een Toyota Lucida Estima voor kenners), van de buitenkant, onze woonkamer/slaapkamer en van onze keuken/douche.

• 20 Februari 2009 - 07:37

Henriët:

Hey Mieke en Bram!
    Leuk om jullie verhalen te lezen, en wat een super foto's!!
    Is je rode buik inmiddels weer wat bijgetrokken Bram?
    Heel veel plezier!
    En 1 geruststelling: het regent hier ook (voor de verandering...)
    Groetjes!!

• 20 Februari 2009 - 08:14

Annelies B.:

Dag wereldreizigers!!
    Wat een geweldige foto's zeg. Zo te lezen maken jullie genoeg mee, en die lampen aan laten staan....ik kan me ook autopech in Curacao herinneren waar 1 van jullie bij was....kan ik een link leggen :p Hier is het echt baggerweer, nix an. Ga zo naar Hennie in Zwolle! Gezellig!
    Nou tot het volgende verslag maar weer!!
    liefs,
    Annelies

• 20 Februari 2009 - 08:46

Linda:

He Mieke en Bram!
    Leuke verhalen weer!! Mooie foto's ook. Gisteren sneeuwde het hier de hele middag, dus denk dat jullie t toch ietsjes beter getroffen hebben. Geniet ervan! x

• 20 Februari 2009 - 09:44

Annie:

Hé luitjes,
    Wow zeg, die walvissen. Prachtig. Hier gaat alles z'n gangetje. Nog eventjes 'voorjaars'vakantie, wat ze beter nawintervakantie kunnen noemen. Ongeloofelijk koud is het hier nog steeds! En dan er weer tegenaan. Twee projecten doet groep 7 maar liefst.
    Ben met 14 febr. nog schandalig door Roel verwend met een heerlijk ontbijtje met cadeautjes, leesvoer, valentijnskaart. Helemaal top!Wat een lieverdje, niet waar?
    Groetjes en tot het volgende bericht

Annie

• 20 Februari 2009 - 09:59

Janneke!:

Hey Mieke en Bram!
    Ik gok zomaar dat Mieke de lampen heeft laten branden!
    En leuke spelletjes? Zenuwen is leuk!
    Hier regent het ook veel! En om even aan te sluiten op jullie titel Oost, West, jullie bed ligt ook niet best! (Ik ben bij Marten en Johan blijven slapen). De foto's zijn wel echt mooi!
    Liefs Janneke

• 20 Februari 2009 - 11:51

Marieke :

Hoi Bram en Mieke,
    Zo jullie maken wel van alles mee! Leuk joh! Ben wel beetje jaloers als ik alles lees.
    Groetjes

• 20 Februari 2009 - 15:20

Ompa:

Leuk om jullie een beetje te volgen. We reizen met jullie, jullie pa en ma én Bronwyn mee. Zo horen en zien we heel wat van de wereld. Geniet zo veel je kunt, maar wees voorzichtig.En doe de lampen uit voordat ze vanzelf uitgaan! Veel liefs, oma en opa Ooms.

• 20 Februari 2009 - 21:03

Mirjam:

Hoi Mieke en Bram,

Zo te zien en te horen hebben jullie het geweldig naar jullie zin daar! Wat een mooie foto's zeg. En jullie zien er allebei zo heerlijk ontspannen uit. Mieke, het is wel een beetje saai hoor, zo'n leeg bureau aan de overkant. Anyway, have fun!

• 21 Februari 2009 - 19:27

Nelleke :

Hoi Mieke en Bram,

Een beetje jaloers ben ik wel als ik de foto's bekijk en verhalen lees.
    Volgens mij had ik je al gewaarschuwd voor het slechte weer aan de Westkust, maar ja daar vallen ook mooie dingen te zien. Greymouth was bij ons ook heel grijs en heel nat. Geniet maar lekker van jullie reis en ik ben benieuwd naar een volgende update.
    Groetjes Nelleke

• 21 Februari 2009 - 19:33

Hanja:

Na regen komt zonneschijn. En hier regent het ook met bakken uit de lucht! Heel veel plezier verder!

• 22 Februari 2009 - 20:10

Anneke:

soms ben ik best wel jaloers, wat een avonturen jullie meemaken! leuk dat we kunnen meegenieten, ook van de prachtige foto's.
    we blijven jullie volgen!groet van tante anneke en ome gerrit.

• 22 Februari 2009 - 21:42

Marieke Van Dijk:

Ha wereldreizigers!
    Vanuit Mexico (op de valreep) volg ik ook jullie avonturen! Klinkt leuk lekker rondtoeren met een eigen campertje.
    Niks geen gesleep met tassen naar de bus;)
    Ik heb vroeger van jullie het kaartspel eenentwintigen (of was het eenendertigen) geleerd, kun je ook spelen. Maar hopelijk is het alweer droog.
    Geniet er lekker van!
    Groetjes, Marieke

• 23 Februari 2009 - 11:33

Mamma:

lieve Mieke en Bram,mooie foto's!auto ziet er ook gezellig uit.Jammer dat het niet warmer is.Houdt de sandfly's op afstand. mailen nog wel, liefs mamma

• 23 Februari 2009 - 15:19

Joyce:

Hoi Mieke en Bram,

Hartstikke leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. En wat een mooie foto's!! Mooie natuur, gaaf die van de stad (Hong Kong) 's avonds. Hopelijk wordt het weer snel beter > lekker zonnig.

Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslag!
    Groetjes van Joyce

• 24 Februari 2009 - 06:06

Bert En Ineke:

Leuk dat jullie zijn gaan kayakken in TESMEN park! Gelukkig daar wel mooi weer. Zonnebrand is aan jullie niet zo besteed geloof ik he? Met touwtje aan de pols maken? Hoewel, met het huidige weer daar in het zuiden.. Bij ons is het goed weer. Hebben de pacific coast highway gereden. Mooi en rustig. Morgen gaan we naar White Island (vulkanisch eiland). Wij hebben nog maar 1,5 week hier, jullie nog 5: tijd genoeg voor beter weer.
    Groetjes en plezier daar!

Liefs, P&M

• 25 Februari 2009 - 11:37

Opa En Oma(+ Sophie):

Hoi Luitjes,
    Bedankt voor de mailtjes. Opa is al bijna een volleerd ICTer. Breng voor Janneke maar geen kiwi's mee, ze kosten hier 15cent bij de Lidl. Bram, als je weer eens verbrand ben, smeer er daarna yoghurt op. Helpt voortreffelijk. Met Kerstmis jl. had je kunnen leren klaverjassen en evt bridgen. Dan moet je wel met 4 pers. zijn. Hier is alles oké, zondag bij Annemiek geweest. Jullie Pa+Ma K. nog gezien.

Veel liefs Opa en Oma
    (met hulp van Sophie ;))

• 26 Februari 2009 - 14:54

Inge:

Hoi hoi daar ver weg,

Pfff ik ben jaloers als ik die fotootjes zie! Heel veel plezier nog en ik zal jullie avonturen blijven volgen vanuit het koude landje hier.

Groe(n)ten!!

• 27 Februari 2009 - 08:21

Oma Baarn:

Lieve allebei,

Veel groetjes vanuit het verre Nederland. Leuk om jullie berichten te lezen. Veel plezier,
    oma
    Ik heb al twee keer eerder een bericht ingetikt, maar verzuimd om dat bericht te bevestigen. Stom.

• 01 Maart 2009 - 11:56

Alina:

Hoi Mieke en Bram,

Wat een gave foto's!!!Echt supermooi! Vooral die laatste van dat gekke landschap! Veel plezier nog en hoop dat het weer nu wat beter is daar.

Groetjes van Ronald en Alina

• 01 Maart 2009 - 13:37

Marion Bollema:

Hoi Bram en Mieke.
    We vinden het enorm leuk jullie avonturen te lezen en zijn toch wel een beetje jaloers. Onze vakantie ging namelijk naar Zwolle. Frank vindt jullie vakantie toch wel iets spectaculairder. Nog een goede reis verder en tot het volgende bericht. Mooie foto's trouwens. Groetjes van ons allemaal.

• 09 Maart 2009 - 04:53

Annie:

Leuk zo 's morgensvroeg voordag je naar het werk gaat die prachtige vakantie foto's te zien. Ben maar een beetje jaloers hoor. Ik heb zaterdag een zeer toffe basilicumdag gehad die ik voor geen goud had willen missen.Verder op school druk bezig met projectweek over dans en muziek. Er is genoeg te doen. De groetjes en tot mail

Annie