Volop zomer! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu Volop zomer! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Bram & Mieke - WaarBenJij.nu

Volop zomer!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bram & Mieke

09 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Picton

Hallo luitjes!

Vanuit Picton even een update! Na onze regenachtige dagen is het nu weer volop zon! Schijnt heel normaal te zijn aan de westkust: tot 7 meter per jaar! (minder dan een meter in Nederland) In Fox Glacier hebben we een tocht gemaakt over de gletsjer, erg indrukwekkend! Wel erg nat nog op het ijs. We zijn doorgereisd naar het zuiden; richting Wanaka en Queenstown. In wanaka veel gewandeld, alvast ter voorbereiding op de inca trail die we in peru gaan doen. Het was lekker zonnig dus zijn we maar lekker een hoge berg op gaan lopen (1300 meter omhoog ;-). Alle regen er weer uitgezweet! Wel mooi uitzicht! (zie foto's). 's Avonds naar een lazy-bios geweest, waar je in een klein zaaltje vanuit een relaxte bank een film kunt bekijken. film "Burn after reading" gezien, heel vaag... wel met Brad Bitt en Gorge Clooney...
In Queenstown, het paradijs wat betreft activiteiten, van raften tot bungy jumpen en in een boot met een raketmotor door een klif scheuren - en mogelijkheden om al je geld kwijt te raken - hebben we ons weten te beperken tot een introductiedag paragliden bij een pagarlide school. De hele ochtend geoefend met opstijgen (van een berg afrennen). Ondertussen om het kwartier naar een andere plek lopen omdat de wind altijd blijft draaien in nieuw zeeland. 's Middags hebben we een solo vlucht gemaakt vanaf ongeveer 80 meter hoog. (ook hier: zie foto's!). In de loop van de middag werd de wind te sterk om nog op te kunnen stijgen (had nog best gekunt, alleen niet volgens de instructeur... ;-), Dus mochten we de volgende ochtend nog 3 vluchten maken, heel cool!

Doorgereisd naar de milford sound (ff tanken, goede tip Marten!) Waar we onder het genot van veel zon een boottocht hebben gemaakt door een van de mooiste fjorden van nieuw zeeland. Tegen de tijd dat we hier waren aanbeland beseften we ons dat de tijd aardig begon te dringen, dus onze trouwe vierwieler maar eens even flink op de staart getrapt richting het noorden. Nu in Picton, helemaal in het noorden, in afwachting van onze boot die vanavond vertrekt richting Wellington op het noorder eiland.

Iedereen bedankt voor de reacties!! Erg leuk om te lezen allemaal!

Prijsvraag: (leuk idee marieke!)
Wat is er te zien op foto nummer 16? (http://picasaweb.google.com/bramenmieke/Wereldreis#) Prijzengeld nog nader te bepalen.

See you later!

Mieke en Bram

• 09 Maart 2009 - 08:28

Dorothé:

Goh Mieke (en Bram natuurlijk) we hadden eigenlijk geen contact meer, alleen via je moeder. Zij vertelde van jullie plannen voor deze reis. Uit nieuwsgierigheid naar alles, besloot ik om op ja te klikken toen ik jullie mail kreeg. Ik vind het geweldig om te zien wat jullie mee maken. Dat moet wel genieten zijn. Nog heel veel plezier!

• 09 Maart 2009 - 09:18

Elles:

Klinkt allemaal super! Jullie maken veel mee op deze manier! Veel plezier!

• 09 Maart 2009 - 10:02

Nichtje Sanne :

prijsvraag: Ik ga voor een KIWI!!
    leuk verhaal weer, ik ben jaloers, zit in nederland met mijn lentekriebels, maar de lente komt niet!
    geniet ervan!

• 09 Maart 2009 - 10:44

Hanja:

In de zon op een boot door de mooiste fjord van Nieuw Zeeland. Aahhh!

• 09 Maart 2009 - 13:37

Oma:

Lieve allebei,

Boeiend allemaal om dat een keer mee te maken. Om nooit te vergeten. Geniet maar. Ik ben benieuwd of jullie ook nog in Napier komen, waar Ineke is geboren.

Veel groetjes, tot de volgende keer.

• 09 Maart 2009 - 14:40

Ineke:

leuk die prijsvraag: ik gok op een dorstige pinguin...

écht hele mooie foto's!flinke klim gemaakt in Wanaka!! mooi uitzicht!
    leuk dat paragliden; tja, die wisselende winden maken het wel heel bijzonder steeds!

tot horens! M & P

• 09 Maart 2009 - 14:41

Ompa:

Leuk al die verhalen. We reizen met jullie mee. Dat zweven vanaf de berg lijkt fantastisch om te doen. Geniet verder van alles op het Noorder Eiland.
    Veel liefs van oma en opa,

• 09 Maart 2009 - 19:22

Simon Bollema:

Leuk om van jullie te horen. De foto's doet ons kwijlen.Het is hier ca. 3C en regenachtig.
    De PVV is op dit moment de (fictief) de grootste partij. Wij zitten in de verjaardagen. Marieke is net jarig geweest en Marion, ik en Marcel houden komend weekend onze verjaardag in de gymzaal. Frank heeft zaterdag mee gedaan aan de landelijke tunrnwedstrijd (kwart finale). Marion is recent door de rug gegaan; gaat beter.
    Nou, dat was het even. Ik weet niet hoeveel ruimte ik heb. Gr. Simon

• 10 Maart 2009 - 17:40

Marieke :

Hoi Bram en Mieke,

Wat een superfoto's! Wordt nu helemaal jaloers. Geniet ervan.

• 10 Maart 2009 - 19:49

Annelies Brink:

Net terugkomend van school gelijk even jullie mail gelezen en foto's bekeken. Geweldig wat mooi!!!! En op die foto? Ligt misschien aan mijn droge lenzen, maar zou zo niet weten wat er op moet vallen!

• 12 Maart 2009 - 09:05

Rob En Marjan.:

hallo mieke en bram ik zit nu met je pa de fotoos te bekijken .wij zijn wel jaloers want hier is regen en we werken hard.heel veel plezier nog en leuk om jullie zo te volgen.groetjes marjan de vente collega

• 16 Maart 2009 - 20:32

Gerben & Erika:

Hallo,

Leuk om jullie berichten te lezen!!! Krijgen ook zin in vakantie zo....

We zien de volgenda prozastukken weer tegemoet!!!

Groetjes Gerben & Erika

• 19 Maart 2009 - 15:15

Corrie:

He Mieke,

Het klinkt allemaal geweldig. En die foto's van jullie. Helemaal gaaf! Geniet lekker van jullie geweldige reis!

Liefs van Corrie